Alior Bank, Citibank i ING Bank Śląski łowią klientów na portalach zakupów grupowych.

Data:
02.02.2012
Komentarzy:
1 »

Wyścig o klientów trwa w najlepsze. Banki prześcigają się w pomysłach byleby pozyskać ich jak najwięcej. Nic więc dziwnego, że w wyścigu biorą udział coraz to bardziej wyszukane sposoby.

Jedną ze sprawdzonych metod reklamowania swoich produktów są serwisy zakupów grupowych. Jeszcze rok temu zamieszczenie oferty banku np. na Grouponie można było uznać za egzotykę. Obecnie kolejne banki widząc ruchy konkurencji nie chcą pozostać w tyle i korzystają z tej możliwości.

Tylko w ostatnich tygodniach reklamowały się w ten sposób Alior Bank, Citibank i ING Bank.

Alior Bank na Gruper.pl reklamował konto osobiste z pakietem usług plus premią w wysokości 100 zł. Tym razem bank uzależnił otrzymanie premii od dwóch warunków. Pierwszy to wpłata na konto minimum 1000 zł, drugi, zamówienie karty do konta i dokonanie nią płatności.

Citibank za pośrednictwem Groupon.pl umożliwił zdobycie za 5 zł karty kredytowej Citibank Wizz Air World MasterCard z 200 zł premii na rachunku karty + 100 zł obniżki na zakup biletów na Wizzair.com.

Karta kredytowa oprócz tradycyjnej funkcji płatniczej skierowana jest do osób, które dużo czasu spędzają na podróżach lotniczych. Wizz Air jako partner nie jest tu przypadkiem. Jako posiadacz karty jesteśmy zwolnieni z opłat rezerwacyjnych przy zakupie biletów na stronie Wizzair.com.
Dodatkowo każdy zakup biletów premiowany jest punktami, które można wymienić na zniżki na bilety czy inne usługi.

200 zł nie takie proste do uzyskania.
Citibank obwarował nieco możliwość uzyskania premii. Poza tym, że trzeba mieć zatrudnienie od min. 3 mcy lub działalność gospodarczą od min. 2 lat, należy już po otrzymaniu karty dokonać nią 3 transakcji na min. 300 zł. Jeśli spełnimy ten warunek bank przeleje nam na konto karty 200 zł. Podsumowując, karta jest atrakcyjna w pierwszym roku użytkowania gdyż kosztuje 5 zł. Mamy szansę na 200 zł w gotówce plus rabat na bilet lotniczy co w dobie zbliżających się wakacji może się przydać. Nie należy jednak zapominać, że roczna opłata za kartę w drugim roku jej użytkowania wynosi 96 zł. To sporo trzeba przyznać.

ING Bank Śląski za pośrednictwem serwisu Gruper.pl zaoferował Konto z Lwem Direct za 0 zł, plus, uwaga…120 zł premii na wydatki w serwisie Gruper.pl. Opcja trzeba przyznać ciekawa. Z jednej strony klient jest nagradzany, ale z drugiej nie jest to ekstra gotówka na koncie osobistym za samo założenie konta. Sam Gruper.pl korzysta na tym podwójnie. Raz, zarabia na zamieszczeniu oferty, dwa, może zwiększyć obroty dzięki zakupom klientów obdarowanych bonusowi 120 zł.
Aby zabezpieczyć swoje interesy ING Bank Śląski stawia klientom odpowiednie warunki nim otrzymają wspomniane 120 zł. Wpierw należy założyć konto, aktywować obsługę przez internet, następnie aktywować kartę do konta i na koniec dokonać choć jednej transakcji kartą. Bank wyraźnie chce uniknąć martwych kont zakładanych dla otrzymania 120 zł. Tym bardziej, że Konto z Lwem Direct reklamowane jest jako konto za 0 zł. Nie płaci się za prowadzenie konta, za wypłaty z bankomatów, za przelewy internetowe, ani za kartę do konta o ile raz w miesiącu zapłacimy nią min. 100 zł.

Podsumowując, każdy bank na swój sposób stara się przyciągnąć do siebie klientów. Trzeba jednak zachować rozwagę i nie ulegać pokusie tylko dlatego, że mamy szansę dostać 100-200 zł. Jeśli nie potrzebujemy kolejnego konta bankowego, czy warto spełniać X warunków dla tych 100-200 zł?
Po roku może się okazać, że mamy kolejne konto, którego wcale nie potrzebujemy, a w międzyczasie wygasły warunki promocyjne i należy liczyć się pierwszymi kosztami jego utrzymania. Sami sobie odpowiedzmy. Czy gdyby nie ten finansowy bonus założylibyśmy konto, czy kartę kredytową w tym czy innym banku? Raczej nie. Otóż to. Działanie pod wpływem impulsu   na jakim opiera się w dużej mierze idea zakupów grupowych nie zawsze przynosi spodziewane korzyści.

  • Podziel się wpisem: Wykop Facebook Blip

Komentarze

One Response to “Alior Bank, Citibank i ING Bank Śląski łowią klientów na portalach zakupów grupowych.”

Odpowiedz:

  • Intensedebate
  • Connect
  • Twitter
  • OpenID

Wykonanie Serwisy internetowe