Bank Pocztowy poszuka klientów wśród telewidzów oglądających popularne seriale.

Data:
22.03.2012
Komentarzy:
1 »

Bank Pocztowy dołącza do grona firm, które korzystać będą z product placement czy jak kto woli lokowania produktu. Od kilku lat oglądając m.in. seriale widzimy bohaterów korzystających z  przedmiotów, usług konkretnych marek, np. sieci komórkowych, producentów aut czy komputerów. Dobór tych czy innych produktów wcale nie jest przypadkowy. Często w zamian za pojawienie się danej marki w serialu płaci się producentom serialu spore pieniądze.

Tak zwane lokowanie produktu do niedawna było ukrywane przed konsumentem, w tym przypadku telewidzem. Zmiany w ustawie spowodowały, że każdy program zawierający taką formę reklamy musi posiadać widoczny dla widza komunikat „program zawiera lokowanie produktu”.

Bank Pocztowy, który stawia się sobie bardzo ambitne cele w zakresie pozyskania klientów postanowił spróbować swoich sił w zakresie lokowania produktu w dwóch bardzo popularnych serialach: Ojciec Mateusz – tu działania będą kontynuowane i Ranczo, gdzie będą one po raz pierwszy. Wybór tych a nie innych seriali nie jest przypadkowy. Bank Pocztowy na bazie Poczty Polskiej celuje w grupę starszych klientów z mniejszych miast i wsi, którzy do tej pory nie korzystali z usług banków. Chcąc pozyskać tysiące nowych klientów, bank stara się zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów w sposób inny niż większość banków korzystających ze standardowej reklamy telewizyjnej, internetowej i prasowej.

Jest duża szansa, że pojawienie się produktów Banku Pocztowego w serialu przyniesie skutek w postaci rozpoznawalności marki. Czy jednak wydatnie podniesie to ilość kont i kart kredytowych, a co jeszcze istotniejsze, czy pozyskani klienci dadzą bankowi zarabiać? Po to w końcu bank realizuje całą akcję. Pochwalenie się za rok wzrostem ilości klientów o 200-300 tys. będzie miało z pewnością efekt marketingowy, ale czy okaże się również sukcesem finansowym. Pamiętać należy, że bank celuje w trudnego klienta, a poza tym Poczta Polska działalność bankową prowadzi niejako przy okazji. Typowym bankiem raczej nigdy nie będzie. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że wzrost klientów zainteresowanych usługami Banku Pocztowego nie spowoduje jeszcze większych kolejek w jej placówkach, które będę musiały przeznaczyć część okienek na obsługę bankową.

Bank Pocztowy, konto Nestor

  • Podziel się wpisem: Wykop Facebook Blip

Komentarze

One Response to “Bank Pocztowy poszuka klientów wśród telewidzów oglądających popularne seriale.”

Odpowiedz:

  • Intensedebate
  • Connect
  • Twitter
  • OpenID

Wykonanie Serwisy internetowe