Banki mniej wydają na reklamę – czy może to dziwić?

Data:
07.07.2013
Komentarzy:
0 »

Dom mediowy Equinox Polska podsumował pierwsze miesiące na rynku reklamy. Wynika z nich, że pomimo, iż branża finansowa nadal jest bardzo silna na tym polu to same banki wydały w minionych miesiącach mniej niż w poprzednim badanym okresie. Łącznie sektor finansowy wydał na reklamę o 5,9% więcej.

Mniej banków oznacza mniejsze nakłady na reklamę.
Choć pierwsze 4 miesiące roku nie dały w pełni odczuć zmian na rynku bankowym to z pewnością dadzą o sobie znać w II półroczu. Jak wiadomo ostatnie miesiące były okresem fuzji i przejęć w sektorze. Kredyt Bank został przejęty przez Bank Zachodni WBK, Polbank przez Raiffeisen Bank, a Nordea Bank przez PKO Bank Polski. Czeka nas również wewnętrzna fuzja banków z grupy BRE Banku: mBank łączy się z Multibankiem. Na jesieni pozostanie tylko pierwszy. Połączenia i przejęcia oznaczają łączenie budżetów reklamowych a więc ich zmniejszenie. Banki z osobna z pewnością reklamowałyby się intensywniej niż połączony podmiot. Inna sprawa, że bankom nie sprzyja koniunktura. Coraz niższe stopy procentowe nie skłaniają do oszczędzania na lokatach. Bankom trudno jest skusić klientów przeciętną ofertą. Podobnie sprawa wygląda w przypadku kredytów hipotecznych. Spadająca sprzedaż kredytów jest wynikiem obaw klientów przez zaciąganiem zobowiązań. Kampanie reklamowe mogą zwyczajnie nie przynosić zamierzonych efektów stąd decyzje o zmniejszeniu ich nasilenia. Niewykluczone, że banki czekają na poprawę koniunktury, wprowadzenie zachęt do zaciągania kredytów dla rodzin. Być może już po wakacjach czeka nas wysyp reklam zachęcających do wzięcia kredytu na własne M.

Tyle o bankach, pora na dwa słowa o ubezpieczeniach.
Tu sytuacja jest lepsza, gdyż ubezpieczyciele z PZU na czele nie skąpią na wydatkach reklamowych, a wręcz je zwiększają. Konkurencja na tym rynku jest ogromna. Trudno się zatem dziwić, że każdy chce być zauważony. Najwięcej w badanym okresie na reklamę wydał nie kto inny, tylko PZU z kwotą 26 mln złotych wyprzedziło Proamę – 15,6 mln zł, oraz Axa Direct 13,6 mln zł. Ubezpieczyciele najwięcej wydają na reklamę w TV – 81%. Na drugim i trzecim miejscu znajdują się radio i kino – 5,2% udziału.

Dla całego sektora finansowego druga połowa roku może być nieco lepsza o ile z gospodarki napłyną dobre informacje. Być może spadające oprocentowanie kredytów i taniejące mieszkania znów dadzą impuls do akcji kredytowej, co powinno wpłynąć również na zwiększone wydatki reklamowe i to pomimo że mamy mniej banków niż jeszcze kilka miesięcy temu. Czas pokaże jak przewidywania te sprawdzą się w rzeczywistości.

  • Podziel się wpisem: Wykop Facebook Blip

Komentarze

Odpowiedz:

  • Intensedebate
  • Connect
  • Twitter
  • OpenID

Wykonanie Serwisy internetowe